reklama

Úvodom

Vážení čitatelia! Otvorili ste si článok, ktorý je úvodom do rubriky "Cesta júžnym Balkánom". Prajem príjemné čítanie. Článok o mojej ceste júžnym Balkánom som sa rozhodol napísať preto, lebo tento región je pre masový turizmus úplne neznámym pojmom. Vzhľadom na rozsiahlosť celej témy sa budem snažiť pravidelne pridávať ďalšie a ďalšie články a ak zvýši čas, aj nejaké sumarizujúce časti, zaoberajúce sa konkrétnou témou (napr. "sólo cestovanie", couchsurfing, ľudia, politika a pod.). V tomto prvom článku, ktorý bude síce možno nudný, ale dôležitý, Vám poviem niečo o svojich zámeroch, cieľoch a o tom, čo sa v ďalších častiach dočítate.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Článok o mojej ceste júžnym Balkánom som sa rozhodol napísať preto, lebo tento región je pre masový turizmus úplne neznámym pojmom. Vzhľadom na rozsiahlosť celej témy sa budem snažiť pravidelne pridávať ďalšie a ďalšie články a ak zvýši čas, aj nejaké sumarizujúce časti, zaoberajúce sa konkrétnou témou (napr. "sólo cestovanie", couchsurfing, ľudia, politika a pod.). V tomto prvom článku, ktorý bude síce možno nudný, ale dôležitý, Vám poviem niečo o svojich zámeroch, cieľoch a o tom, čo sa v ďalších častiach dočítate.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Balkán ako jeden z regiónov Európy som chcel navštíviť už dávnejšie. Narozdiel od väčšiny turistov som sa ale nechcel vybrať do Chorvátska, Grécka alebo Bulharska, ale skôr do krajín, o ktorých sa veľa nevie a kam takmer žiaden turista nevkročil. Zároveň bolo mojim cieľom naučiť sa niečo o týchto krajinách, o ich histórii, obyvateľstve, tradíciách a možno i o jazyku, ktorým hovoria.

Budem sa snažiť nehovoriť len o svojej ceste, kde som bol a čo som navštívil. Budem písať o názoroch a filozofii ľudí, ktorých som počas svojich ciest stretol. Budem poskytovať rady pre ľudí, ktorí by radi do týchto krajín vycestovali. A budem zároveň písať o svojich skúsenostiach a o svojich dojmoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A teraz niečo k samotnej ceste: V článkoch sa budem zaoberať hlavne troma krajinami - Macedónskom, Albánskom a Kosovskou republikou. Okrajovo sa dotknem samozrejme aj Grécka, kde som prvý deň pristál, a Srbska, ktoré hrá veľkú úlohu v otázkach Balkánu a najmä Kosova. Pôvodne som mal v pláne navštíviť aj Bosnu a Hercegovinu a Belehrad v Srbsku, od toho som však neskôr upustil. Cestoval som celkom 11 dní s nízkym rozpočtom. To znamená, nocovať vo voľnej prírode alebo u dobrých ľudí, jesť konzervy a čo najmenej využívať hromadnú dopravu.

Čo ma fascinuje na týchto krajinách? Pred cestou som toho veľa o tomto regióne nevedel. Samozrejme, ako väčšina ľudí, vedel som o konfliktoch, ktorými bolo obyvateľstvo zmietané najmä po smrti J.B.Tita. Hlavne však "ne-mainstreamovosť" tohto regiónu, nízke ceny, krásna príroda a hlavne PREDSUDKY ma primäli k tomu, aby som sa tam vybral - sám a na vlastnú päsť. Naväzujúc na spominané predsudky som chcel sám sebe, ale aj iným dokázať, že predsudky sú zlo a veci sa majú vo väčšine prípadov úplne inak.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V prvej časti sa dozviete niečo o mojom príchode do Solúnu, o prvej noci v parku a o nepríjemnom budíčku nadránom, o stretnutiach so zaujímavými ľuďmi a o ceste do Skopje.

Tomáš Benedik

Tomáš Benedik

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  2x

S cestovaním som začal keď som mal 16 a vybral som sa spolu s otcom do Dánska a naspäť sám cez Interrail. Odvtedy ma to už nepustilo. Každú voľnú chvíľu a našetrené euro som vrazil do cestovania.Väčšinou to bolo na Ukrajinu, neskôr aj Moldavsko a Balkán, alebo tam, kde som našiel najlacnejšiu letenku. Po tom, ako som začal pracovať, som mal síce viac peňazí, ale dvojtýždňová dovolenka mi už nestačila. Po dvoch rokoch práce v zahraničí som dal výpoveď a spolu s priateľkou Mirunou sme si začali plniť cestovateľské sny: Cestu okolo sveta. Začali sme 2. Augusta 2017 a na ceste plánujeme byť asi 1,5 roka. O všetkom, čo sa nám počas cesty prihodí, budem písať tu. Zoznam autorových rubrík:  Cesta okolo svetaCesta júžnym BalkánomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu