reklama

Dzurindov pokus o spojenie pravice

Zaujalo ma dnešné vyhlásenie M.Dzurindu, že majú strany napravo od stredu prestať so "žabomyšími vojnami". Áno, rozumiem, že takýmto spôsobom sa stredopravá vláda nevytvorí a bude to v konečnom dôsledku znamenať návrat R.Fica. Ale to, že vláda bude najpravdepodobnejšie červená, vieme už oveľa dlhšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Mikuláš Dzurinda
Mikuláš Dzurinda (zdroj: hnonline.sk)

Po páde vlády v októbri minulého roka bola za jediného vinníka považovaná strana SaS. Samozrejme, že sa objektívne nedá vina prisúdiť jedinej strane. Už vtedy Mikloš a ďalší tvrdili, že SaS svoj koaličný potenciál nadobro stratila a ak nezmení názor na Euroval, nikto s ňou spolupracovať nebude.

Spočiatku si asi SDKÚ, KDH a Most mysleli, že dokážu sami, bez podpory SaS a Obyčajných ľudí vytvoriť pravicovú vládu. To však každý reálne zmýšľajúci človek nemohol myslieť vážne.

Prišla však kauza Gorila, ktorá prekvapujúco spôsobila väčšie problémy, ako sa dalo čakať. Problémy najmä pre stranu SDKÚ, ktorej preferencie v prieskumoch výrazne poklesli. Keďže strana vyhlásila, že so SMERom do vlády nepôjde, snaží sa spojiť pravicové strany. Vrátane SaS.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neviem posúdiť, či boli stanoviská Mikloša a iných po rozpade vlády len pohrozením a otcovským pokarhaním. Ak to však s koaličným potenciálom mysleli vážne, tak sa im ako v mnohých iných prípadoch nedá veriť. Kauza Gorila priniesla zvrat v tom, že podmienky prijatia do možnej pravicovej vlády neukladá SDKÚ. Strane SaS totiž nejde o účasť vo vláde za každú cenu, na rozdiel od ostatných strán.

Osobne to vidím tak, že vláda Roberta Fica je nutným zlom, a to najmä pre rozpad vlády, ktorý spôsobili vládnuce strany ako celok. A to, že bola strana SaS od začiatku vylúčená z možnej spolupráce, sa ostatným pravicovým stranám vrátilo ako bumerang vo forme Gorily.

Tomáš Benedik

Tomáš Benedik

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  2x

S cestovaním som začal keď som mal 16 a vybral som sa spolu s otcom do Dánska a naspäť sám cez Interrail. Odvtedy ma to už nepustilo. Každú voľnú chvíľu a našetrené euro som vrazil do cestovania.Väčšinou to bolo na Ukrajinu, neskôr aj Moldavsko a Balkán, alebo tam, kde som našiel najlacnejšiu letenku. Po tom, ako som začal pracovať, som mal síce viac peňazí, ale dvojtýždňová dovolenka mi už nestačila. Po dvoch rokoch práce v zahraničí som dal výpoveď a spolu s priateľkou Mirunou sme si začali plniť cestovateľské sny: Cestu okolo sveta. Začali sme 2. Augusta 2017 a na ceste plánujeme byť asi 1,5 roka. O všetkom, čo sa nám počas cesty prihodí, budem písať tu. Zoznam autorových rubrík:  Cesta okolo svetaCesta júžnym BalkánomSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu